Workplace as a Service

Hur hanterar du kostnader och resurser för IT-arbetsplatser internt? Stämmer de med verkligheten och verksamhetens behov? Med vår tjänst Workplace as a Service kan du köpa hela IT-arbetsplatsen som tjänst baserat på dina specifika behov till en fast och förutsägbar kostnad varje månad.

Fördelar med Workplace as a Service.

Vi skapar klientpaket specifika för dina behov och din organisation som läggs upp i vår webshop. Tillsammans tar vi fram rutiner och regler för beställningar, vilket ger en specificerad månadsfaktura utifrån vad vi kommit överens om. Du styr enkelt vem som äger kostnaderna i er organisation.

Klientpaketen kan förutom själva datorn innehålla allt för en arbetsplats: mobildtelefon, headset, skärmar, tillbehör mm + våra tjänster som lagerhållning, förkonfigurering, support, swap-tjänst mm. Allt dina användare behöver på samma månadsfaktura.

Vi erbjuder IT-arbetsplats:

  • Till ett fast pris per användare och månad.
  • Du behöver inte oroa dig för vare sig hård- eller mjukvara.
  • Dina medarbetare är alltid utrustade med uppdaterade, säkra och rätt licensierade klienter.
  • Släpp tanken på att ha resurser som hanterar teknik och support.
  • Fokusera din tid där den behövs som bäst.

  • Flexibel finansiering

    Oavsett vilka enheter du behöver och väljer att använda i verksamheten blir det med hjälp av denna tjänst enkelt för dig att planera budgeten till en fast kostnad per månad och användare för era enheter. Vi hjälper till med finansieringen där du kan välja på att köpa ut eller lämna tillbaka produkterna efter hyresperioden.

    Lagerhållning som gör det enkelt

    B2B erbjuder lagerhållning av både nya produkter och swap-lager. Dessa skiljer vi på i vårt system så att du vet exakt hur många nya, respektive swap-datorer, du har lagrade hos oss.

    Vid lagerhållning av nya datorer sätter vi upp lager- och beställningspunkter där vi ser till att beställa hem datorer så det alltid finns tillgängligt för snabb leverans. Då kan vi justera och ha ett större lager inför t.ex. modellbyte eller större nyanställningar.

    Såklart kan vi även lagerhålla tillbehör och kan leverera en komplett arbetsplats med en samleverans istället för flera leveranser från olika distributörer.

    Glöm tidstjuven med ärendehantering – det fixar vi!

    Skulle något hända med enheterna som t.ex hårdvarufel så tar vi hand om hela ärendehantering och kontakten med tillverkaren. Gäller det mobiltelefoner tar vi hand om hanteringen med en auktoriserad servicefirma. På så sätt slipper du och dina kollegor själva lägga onödig tid på serviceärenden och användaren får snabbt en ny enhet och kan sätta igång att jobba direkt.
    Så här går ett serviceärende till:
  • Du registrerar enkelt ditt ärende i ditt personligt uppsatta inlogg i B2B shop med en felbeskrivning.
  • B2B skickar direkt ut en ny enhet från lagerhållningen, det kan vara en ny eller från swap-lagret.
  • Vi bifogar returfraktsedel till den trasiga enheten och tar tillbaka den, felanmäler och sköter all ärendehantering.
  • Den skadade enheten snyggar vi till, blåser om och lägger på swap-lagret. Sen kan den utnyttjas av en ny användare.


  • Jag vill veta mer om Workplace as a Service